МОДЕЛЬ ЧОТИРИФАЗНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ТРАНСПОРТНИМ ПОТОКОМ
https://doi.org/10.33815/2313-4763.2024.1.28.196-204
Анотація
У статті представлено розробку математичної моделі спеціальної системи управління світлофорною сигналізацією дорожнього перехрестя транспортної мережі міста. Суть системи полягає в визначенні основних параметрів режимів світлофору в залежності від встановлених наперед критеріїв. В якості таких критеріїв у роботі приймаються наступні: 1) мінімальна пропускна здатність підходів до перехрестя, що визначається кількістю транспортних засобів, що здатна проїхати за час дозволеного сигналу світлофору – причому це значення є узагальненим для всіх підходів; 2) максимальне завантаження перехрестя, що визначається кількістю транспортних засобів, що накопичуються під час горіння заборонено сигналу світлофорної сигналізації, яке також є узагальненим для всіх підходів. Дані викладення доцільні до використання для будь-яких перехресть, для яких необхідно регулювати зазначені два параметри з метою покращення дорожньо-транспортної ситуації, а саме для випадків, коли на певному перехресті встановлені за замовчуванням параметри світлофорного управління не відповідають наявній інтенсивності автомобільного потоку, а також для випадків, коли при наявних параметрах відбувається зайве накопичення на одному чи на декількох підходах транспортних засобів, тобто приводе до заторних ситуацій. Дана модель запропонована для х-подібних перехресть зі встановленою 4-х фазною світлофорною системою управління. Така модель управління дозволить вирішувати дві важливі проблеми перехресть – невідповідну пропускну здатність та зменшення заторів.
Посилання
2. Polishchuk, V. P. (2014). Organization and regulation of road traffic / by. general ed. V. P. Polishchuk; O. O. Bakulich, O. P. Dzyuba, V. I. Yeresov and others. K., 467 p.
3. Slavich, V. P., Derbedenev, A. V. (2019). The model of traffic jam functioning and determination of the time to overcome it // Bulletin of KhNTU. 2019. No. 2(69). P. 169–173.
4. Slavich, V. P. (2014). A model for determining the length of a queue of vehicles with given parameters of traffic light regulation // Problems of information technologies. No. 02(016). P. 122–124.
5. Slavich, V. P., Livandovskyi, V. S. (2021). A model of the traffic light pedestrian signaling control system // Communal management of the city. Vol. 6, No. 166. P. 227–231.
6. Trushevskyi, V. E. (2014). Peculiarities of the correction of elements of the cycle of traffic light regulation in order to guarantee the safety of pedestrian traffic / V. E. Trushevskyi, S. V. Hrytsai // Highway of Ukraine. No. 5. P. 20–22.
7. Fornalchyk, E. Y. (2014). Technical and technological analysis of regulated intersections with main streets / E. Yu. Fornalchyk, V. V. Gilevich // Scientific notes: interuniversity collection. – Lutsk: LNTU, No. 46. P. 558–564.
8. Shevchenko, V. V. (2022). Justification of the effective direction of the development of traffic light control systems with rigid regulation cycles // Bulletin of Machine Engineering and Transport, Volume 16. No. 2. pp. 110–119.
9. Farzaneh, M. (2005). Modeling traffic dispersion / M. Farzaneh, H. Rakha / Virginia Polytechnic Institute and State University. November. 139 p.
10. Sacks, G. (2009). Impact of front-of-pack ‘traffic-light’nutrition labelling on consumer food purchases in the UK / G. Sacks, M. Rayner, B. Swinburn // Health promotion international. 2009. Vol. 24, Issue 4. P. 344–352.
11. Tubaishat, M. (2007). Adaptive traffic light control with wireless sensor networks / M. Tubaishat, Y. Shang, H. Shi // Proceedings of IEEE Consumer Communications and Networking Conference, 2007. P. 187–191.
12. Zabyshnyi, Y. O. (2016). Influence of exhaust for air condition in cities / Y. O. Zabyshnyi, Y. M. Semchuk, V. M. Melnyk, B. V. Dolishniy // The scientific heritage. Hungary, VOL 1, No 3 (3) (2016). P. 28–34.
13. Yu. L. (1999). Real-Time Calibration of Platoon Dispersion Model to Optimize the Coordinated Traffic Signal Timing in ATMS Networks / L. Yu. – Texas, Texas Southern University. 51.
14. Fornalchyk, Ye. (2013). The saturation flow volume as a function of the intersection passing speed / Ye. Fornalchyk, I. Mohyla, V. Hilevych // International Scientific Journal «Transport Problems». Vol. 8. Issue 3. pp. 43–51.
15. Fornalchyk, Ye. (2015). The influence of dynamic characteristics of vehicles on the passenger car equivalent and traffic delay / Ye. Fornalchyk, I. Mohyla, V. Hilevych // An International Quarterly Journal «ECONTECHMOD». Vol. 4. No. 2. pp. 45–50.