STUDY OF THE INVOLVEMENT OF LONGITUDINAL CONNECTIONS OF THE COMPOSITE DOCK BODY IN PERCEIVING FORCES FROM GLOBAL BENDING
Abstract
Some problems of formation of the equivalent girder for composite docks with cutting pontoons are considered. The results of determination of reduction factors of the pontoon
deck flooring and plating of the dock bottom with trailer pontoons of the project 17750 are analyzed.
References
Короткин Я.И., Ростовцев Д.М., Сивере Н.Л. Прочность корабля. – Л.: Судостроение, 1974. – 432 с.
Суслов В.П., Кочанов Ю.П., Спихтаренко В.Н. Строительная механика корабля и основы теории упругости. – Л.: Судостроение, 1972. –720 с.
Конструкция и прочность железобетонных судов / [Синцов Г.M., Либов Ю.А., Антипов В.А., Лакин Е.И.]. – Л.: Судостроение, 1969. – 384 с.
Отчёт о научно-исследовательской работе ”Исследование прочности корпуса композитного дока с концевыми понтонами при эксплуатации и перегоне“ (заключительный), № гос. рег. 01890035234. – Николаев, НКИ, 1989. – 234 с.
Расчет общей прочности дока при эксплуатации. 17750-ОП-002. – Херсон: ЦКБ "Изумруд", 1987.