ENHANCING THE QUALITY OF THE EDUCATIONAL PROCESS IN LIGHT OF THE PRINCIPLES OF THE BOLOGNA PROCESS
Abstract
The article gives the analysis of the quantitative state of the study and its correspondence to the demands of the Bologna process. It is done on examples of organizing the process of training drawing at all the stages beginning from the pre-institute preparation to professional one in the higher establishments of different accreditational level. The authors show necessity of implementing new technologies of knowledge acquirance.
References
Модернизация высшего образования Украины и Болонский процесс / [М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, К.М. Левкивскийидр.] // Образование Украины. −No 60−61. −С. 4−6.
Бадмаев Б.Ц. Психология и методика ускоренного обучения. − М. : Владос, 1998. − 86 с.
Казанчан А.К. Методологічну концепцію діалектичної єдності теорії і практики – в повсякденне життя (на прикладі навчального процесу з креслення): матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції [«Становлення якісного освітянського середовища як об’єкт педагогічного дослідження»]. – Херсон : Айлант, 2006. – вип. 9. – С. 266–269.
Мороз І.В. Структура дипломних, кваліфікаційних робіт та вимоги до їх написання, оформлення і захисту. – К. : Видавництво „Курс”, 1997. – 56 с.
Анисимов М.В., Анисимова Л.М. Креслення : підручник. −К.: Вища школа, 1998. − 239 с.
Машиностроительное черчение : учебное пособие для вузов/ С.А. Фролов, А.В. Воинов, Е.Д. Феоктистова. – М. : Машиностроение, 1981. – 304 с.