FACULTY MEMBER OF A HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION: REALITIES AND PERSPECTIVES
Keywords:
professional self-determination, professional formation, qualified professional activity
Abstract
This article deals with the fundamental tendencies and functions of scientific pedagogic work of a modern teacher of higher educational establishment and lays down perspectives ensuring conditions for further growth of his/her scientific professional qualification.
References
Закон про вищу освіту // Освіта. – 20-27 лютого 2002 р.
Сучасна вища школа : психолого-педагогічні аспекти : монографія [заред. Н.І. Никало]. – К., 1999.
Вітвицька C.C. Основи педагогіки вищої школи. – К., 2003.
Манушин Э., Добряков А. Модель под готовки элитного специалиста // Высшее образованиев России. – 2007. – No 8.
Приходько В., Шевченко С. Ранжування ВНЗ як інструмент державно-громадянського управління якістю вищої освіти // Вищаосвіта. – 2008. – No 7.
Published
2009-11-24
Section
PROBLEMS OF HIGHER SCHOOL