FACULTY MEMBER OF A HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION: REALITIES AND PERSPECTIVES

  • Ye. P. Holoborodko South Ukrainian Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education
Keywords: professional self-determination, professional formation, qualified professional activity

Abstract

This article deals with the fundamental tendencies and functions of scientific pedagogic work of a modern teacher of higher educational establishment and lays down perspectives ensuring conditions for further growth of his/her scientific professional qualification.

References

Закон про вищу освіту // Освіта. – 20-27 лютого 2002 р.

Сучасна вища школа : психолого-педагогічні аспекти : монографія [заред. Н.І. Никало]. – К., 1999.

Вітвицька C.C. Основи педагогіки вищої школи. – К., 2003.

Манушин Э., Добряков А. Модель под готовки элитного специалиста // Высшее образованиев России. – 2007. – No 8.

Приходько В., Шевченко С. Ранжування ВНЗ як інструмент державно-громадянського управління якістю вищої освіти // Вищаосвіта. – 2008. – No 7.

Published
2009-11-24