CREDIT-MODULE-COMPETENCE-BASED ORGANIZATION OF HIGHER EDUCATION

  • A. A. Kazanchan Kherson State University
  • А. К. Kazanchan Kherson State Maritime Institute
Keywords: the learning process, the competences teaching, redit-and-module organization of the learning

Abstract

The realization of the competences teaching during credit-and-module organization of the learning process in higher school is described. Its effectiveness is shown as compared to the traditional teaching.

References

Бадмаев Б.Ц. Психология и методика ускоренного обучения. − М.: Владос, 1998. − 86 с.

Атанов Г.А. Как учить применять знания, или Введение в практику деятельностного обучения. − Донецк: Изд-во ДОУ, 2004. − 116 с.

Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців // Освіта. − 2004. − № 8, 11 − 18 лютого. − С. 4–5.

Байденко В.И. Болонский процесс: поиск общности Европейских систем образования (проект TUNING). – М., 2006. – 82 с.

Атанов Г.А. Семантическая предметная модель студента-экономиста по линейной алгебре / Атанов Г.А., Евсеєва Е.Г. – (Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі: зб. наук. праць НацМетАУ, Т. 1. Теорія та методика навчання з математики). − Кривий Ріг, 2002. − С. 3–17.

Евсеева Е.Г. Семантический конспект по линейной алгебре // Дидактика математики: проблемы и исследования: междунар. сб. науч. работ. − Донецк: Изд-во ДонНУ, 2005. − № 24. − С. 101–109.
Published
2010-07-02