GENERALIZED MODEL OF ENGINEERING EDUCATION ANALYSIS FOR STUDENTS OF HIGHER TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Abstract
The model of analysis of engineering preparation of students is considered in this paper. This model is directed at strengthening of connections between theory and practice in educational process. On the basis of fragmentation of educational material into blocks that is educational elements, a possibility to trace their connections, indicating to the students’ priorities, has appeared. Processing of obtained information by the developed consulting model with the unclear conclusion of Mamdani and principles of V. Pareto allowed define progress of engineering preparation trends. A prognosis on the basis of Markov discrete chains allowed get the probabilistic static model of transition between the states of engineering preparation of student.
References
Растригин Л.А., Эренштейн М.Х. Адаптивное обучение с моделью обучаемого. – Рига : Знание, 1988. – 160 с.
Ковалев И.В., Ступина А.А., Суздалева Е.А. Информационно-алгоритмическое обеспечение мультилингвистической обучающей технологии : материалы 4-й региональной НМК [«Современное образование: массовость и качество»]. – Томск : ТГУСУР, 2001. – С. 98–99.
Солсо Р. Когнитивная психология. – 6-еизд. – СПб. : Питер, 2006. – 589 с.
Носов П.С., Яковенко О.Є., Тонконогий В.М. Використання компонентів мислення експертними системами, як фактору адаптивного впливу в автоматизованих навчальних системах : труды Одес. политехн. ун-та. – Одеса : ОНПУ, 2005. – Спецвыпуск. – С. 101–105.
Леоненков А.В. Нечеткое моделирование в среде MATHLAB иfuzzyTECH. – СПб. : БХВ-Петербург, 2005. – 736 с. 6. Портенко Н.И., Скороход А.В., Шуренков В.М. Марковские процессы // Итоги науки и техники. Современные проблемы математики. – М. : ВИНИТИ, 1989. – 248 с.