SELECTING THE CORRECTIVE ACTION ACCIDENTAL SHIP CONTROL

  • В. В. Голиков Odessa National Maritime Academy
  • В. В. Мамонтов Odessa National Maritime Academy
Keywords: ship, moments, algorithm, tug

Abstract

In this article describes models how to manoeuvre and algorithms for the management team in case of failure of the bridge motion control. Separated by forces acting on the vessel and the external factors influencing the process of manoeuvring in normal and abnormal control of the vessel we get like a result method for selecting the number of tugs on the maximum force stop screw vessel.

References

Леонтьев В. А. Формирование профессиональных навыков судоводителей / В. А. Леонтьев. – М. : Транспорт, 1987. – 224 с.

Вагущенко Л. Л. Системы автоматического управления движением судна / Л. Л. Вагущенко, Н. Н. Цымбал – Одесса : Латстар, 2002. – 310 с.

Вильский Г. Б. Навигационная безопасность при лоцманской проводке судов / Г. Б. Вильский, А. С. Мальцев, В. В. Бездольный, Е. И. Гончаров ; под ред. А. С. Мальцева, Г. Б. Вильского. – Одесса-Николаев : Феникс, 2007. – 456 с.

Мальцев А. С. Динамика психофизиологических функций у курсантов и судоводителей при решении задач судовождения на радиолокационном тренажере / А. С. Мальцев, В. В. Голикова // Актуальные проблемы транспортной медицины : сб. научн. трудов / УкрНИИ медицины транспорта. Вып. 1 (7). – Одесса, 2007. – С. 20-26 .

Henk Hensen. Tug use in port. – London : Nautical Institute, 1997. – 174 p. 6. Мацеевич Л. М. Охрана здоровья моряков / Л. М. Мацеевич – М. : Транспорт, 1986. – 200 с.

Зеленин М. П. Эргономика на морском транспорте / М. П. Зеленин – Одесса : БАНТО, 1999. – 382 с.
Published
2012-11-26