ANALYSIS OF THE SCREW CHARACTERISTICS OF THE 5DKRN 70/226.8 ENGINE BASED ON SPECIFIC FUEL CONSUMPTION
Abstract
A mathematical modeling of the propeller characteristic change for the 5-cylinder two-stroke crosshead reversible supercharged 70-cm bore 226.8-cm stroke Ship’s main engine has been conducted. Analytical expressions of parameters used for specific braking fuel consumption have been achieved. Dependences are illustrated by graphs. The change of the specific braking fuel consumption optimal values has a nonlinear character.
References
Суворов П.С. Динамика дизеля в судовом пропульсивном комплексе. – Одесса : ОНМА, 2004. – 304 с.
Суворов П.С. Управление режимами работы главных судовых дизелей. – Одесса : ЛАТСТАР, 2000. – 238 с.
Судовые двигатели внутреннего сгорания : учебник / [Ю.Я. Фомин, А.И. Горбань, В.В. Добровольский, А.И. Лукинидр.] – Л. : Судостроение, 1989. – 344 с.
Суворов П.С. Рабочие процессы и режимы судовых двигателей внутреннего сгорания : учебное пособие. – Одесса : ОНМА, 2007. – 192 с.
Гончаренко А.В. Керування підтриманням безпеки польотів через технічні та витратні чинники : дис. к-татехн. наук : 05.13.03. – К., 2005. – 198 с.