ПОРШНЕВИЙ ДВИГУН

  • О. Є. Самарін Херсонська державна морська академія, м. Херсон
Ключові слова: кривошипно-шатунний механізм, коливання поршня, нормальна сила, сила тертя, шарнірне з’єднання

Анотація

Розроблено схему поршневого двигуна, що складається з фундаментної рами, станини та циліндра з кришкою, у середині яких розташовано поршень  з шатуном, шарнірно з’єднаним із колінчастим валом. Циліндр з кришкою  з’єднано із станиною за допомогою шарніра, а  поршень з шатуном – жорстко. Це забезпечує коливання поршня у такт з рухом шатуна.  При згорянні палива у циліндрі з кришкою виникає сила, що діє на поршень, шатун та колінчастий вал, який обертається навколо своєї осі. Завдяки тому, що циліндр з кришкою з’єднано із станиною за допомогою шарніра, а  поршень з шатуном  – жорстко, циліндр з кришкою  та шатун коливаються навколо шарніра відповідно до обертання колінчастого валу навколо своєї осі. При цьому реакція від шарніра передається на станину та фундаментну раму. У двигуні сила тиску газів в циліндрі повністю передається на шатун. При цьому вона не викликає появи нормальної сили, що притискає поршень до втулки циліндра та сприяє виникненню додаткової сили тертя. Проведено векторний аналіз сил, що діють у кривошипно-шатунному механізмі. Запропоноване технічне рішення дозволить зменшити енергомісткість поршневого двигуна та підвищити його потужність і довговічність, завдяки зменшенню сил тертя між поршнем та циліндровою втулкою.

Посилання

1. Voznickiyj I. V. Sudovihe dvigateli vnutrennego sgoraniya / I. V. Voznickiyj. – M. : Morkniga, 2008. – Tom. 1. – 282 s.
2. Goc A. N. Kinematika i dinamika krivoshipno-shatunnogo mekhanizma porshnevihkh dvigateleyj: ucheb. posobie / Vladim. gos. un-t. – Vladimir : Redakcionnoizdateljskiyj kompleks VlGU, 2005. – 124 s.
3. Targ S. M. Kratkiyj kurs teoreticheskoyj mekhaniki.– M. : Gosudarstvennoe izdateljstvo fiziko-matetatichkskoyj literaturih, 1961. – 401 s.
Опубліковано
2015-12-26