«ТРИ КИТА» МИРОВОГО СУДОХОДСТВА ХХ ВЕКА
Анотація
Левова частка об’єму світових перевезень здійснюється морським транспортом. Тому визначення закономірностей сучасного розвитку морського транспорту дозволить передбачати ті трансформації, які змінюють структуру попиту на морські транспортні послуги і, відповідно, стимулюють створення нових типів суден та реформування портового господарства. Метою дослідження обрано встановлення сучасних прогресивних напрямів розвитку морського транспорт на підставі аналізу внеску найвпливовіших осіб світового судноплавства ХХ сторіччя – творців цих революційних змін. Встановлено, що трьома особами, щонайбільше вплинули на розвиток світового судноплавства ХХ століття є Арістотель Онассис, Малькольм Маклін і Тед Арісон, які заклали основи прогресивних напрямів роботи морського флоту. Визначені тенденції розвитку світового транспортного флоту. Встановлено, що при значному збільшенні об’єму перевезень наливних і навалювальних вантажів зростання розмірів танкерів і балкерів припинилося, оскільки подальше їх збільшення різко знижує економічну ефективність. Місткість і розміри контейнеровозів продовжують зростати, що обумовлено стабільним підвищенням вантажопотоку, прискоренням вантажопереробки і сприяє зниженню вартості перевезення у перерахунку на 1 контейнер. У круїзному бізнесі зростання розмірів суден триває, оскільки існуючі обмеження щодо заходу до портів, цікавих для туристів, долаються постановкою лайнерів на зовнішньому рейді з доставкою пасажирів на берег і назад катерами.
Посилання
2. Lyobe, K. (1982). Metropolii morey. Moskva : Progress.
3. Primachev, N. T., & Primachev, A. N. (2006). Printsipy integratsii v torgovom sydokhodstve. Odessa : Feniks, Moskva : TransLit.
4. Vinnikov, V. V., Krushkin, Ye. D. & Bykova, Ye. D. (2010). Sistemy tehnologiy na morskom transporte (perevozka i peregruzka. Odessa : Feniks, Moskva : Translit.
5. Kuznetsov, A. L. (2008). Suda, ispolzuyemyye dlya perevozki konteynernogo gruza. Kharakteristiki konteynerov. Sankt-Peterburg : Izd-vo GMA im. adm. S. O Makarova.
6. Klimenko, K. L. (1978). Konteynernyye i paketnyye perevozky. Moskva : Transport.
7. Cartwright, Roger & Baird, Carolyn (1999). The development and growth of the cruise industry. Butterworth-Heinemann.
8. Dawson, Ph. (2000). Cruise Ships: An evolution in design. Conway Maritime Press.
9. Garin, K. A. (2005). Devils on the deep blue sea. Viking.
10. Cudahy, B. J. (2001). The cruise ship phenomenon in North America. Cornell Maritime Press.
11. Onassys Arystotel. wikipedia.org. Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/Онассис,_Аристотель 02.12.2015.
12. Ilnitskiy, K. (2006). Super-puper-«panamaksy». Porty Ukrajiny, 4, 36–38.
13. Prazdnik – 50 let pervomu konteyneru na more. (2006). Moryak Ukrajiny, 6, 4.
14. Shevchenko, M. (2006). Izmenivshiy mir. Black Sea Lines, 3, 2-4.
15. House, David J. (2015) Cargo work for maritime operations.
16. U istokov konteynerizatsii. BlackSeaLines, 3, 5.
17. Sannikov, V. (2011). Mazut ne tonet. Populyarnaya mekhanika, 11, 74-78.
18. Novosty otrasly. portsukraine.com. Retrieved from http://portsukraine.com/.
19. Yurchenko, S. A., Yurchenko, Ye. Ye. & Kondrova A. Ye. (2014). Osobennosti razvitiya sovremennogo morskogo kruiznogo turizma. Visnyk Kharkivskogo natsionalnogo universitetu imeny V. N. Karazina. Seriya «Mizhnarodny vidnosyny. Ekonomika. Krayinoznavstvo. Turyzm», 1144, 185-189.
20. Carnival Corporation &plc Retrieved from http://phx.corporate–ir.net/phoenix. zhtml?c=200767&p=irol–prlanding.
21. Sudostroyeniye : vazhnoye napravleniye ekonomicheskoy deyatelnosti. maritime– zone.com. Retrieved from http://maritime–zone.com/articles/trends–of–world shipbuilding/.