АНАЛІЗ ПРИЧИН ВИНИКНЕННЯ ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ ВІДМОВ ЕЛЕМЕНТІВ ПРИВОДУ ПАЛИВНОГО НАСОСА ВИСОКОГО ТИСКУ СУДНОВОГО ДИЗЕЛЯ МаК М43

10.33815/2313-4763.2019.1.22.109-119

Ключові слова: судновий дизель, паливний насос високого тиску, паливний кулак, надлишкові зв’язки, контактні напруження

Анотація

Метою дослідження є встановлення можливостей зниження чутливості приводу паливного насоса високого тиску (ПНВТ) суднового дизеля до похибок виготовлення та монтажу деталей за рахунок ліквідації надлишкових зв’язків у його механізмі.
Проаналізовано структуру механізму приводу ПНВТ дизеля МаК М43, за рахунок чого встановлено, що внаслідок недосконалості конструкції приводу, а саме наявності в його механізмі надлишкових зв’язків, за присутності перекосу осей ролика та паливного кулака виникає концентрація навантаження біля краю підшипникової втулки ролика, що стає причиною її руйнування. Надлишкові зв’язки унеможливлюють самоустановку ролика по кулачку, а відтак рівномірний розподіл навантаження по довжині підшипникової втулки. В результаті структурного аналізу механізму приводу ПНВТ показано, що він містить два надлишкових зв’язки, які обидва розташовані в контурі, що обмежений важелем, роликом та паливним кулаком і являють собою обмеження поворотів навколо осей X та Y. Виключення надлишкових зв’язків забезпечується додаванням двох рухомостей у зазначений контур, чого можна досягти наданням поверхні катання ролика бочкоподібної форми (варіант І), або сполученням важеля з блоком дизеля за рахунок сферичної опори (варіант ІІ). Показано, що раціональним вибором співвідношення радіусів ролика та його бочкоподібної поверхні катання можна досягти допустимих значень контактних напружень в парі «паливний кулак-ролик», що ілюструє резерви застосування варіанту І для застосування на двигунах, що знаходяться в експлуатації. Варіант ІІ має резерв для використання при створенні нових конструкцій дизелів, оскільки потребує значної зміни конструкції важеля та його опори. Запропоновано напрямки подальших досліджень.

Посилання

1. SagIn S. V. (2019). TeorIya i praktika energoperetvorennya na sudnah z minimalno neminuchimi nezvorotnimi vtratami: dis. ... d-ra tehn. nauk: spets. 05.22.20 – ekspluatatsiya ta remont zasobiv transportu; NatsIonalniy unIversitet «Odeska morska akademiya». Odesa : ONMA, 402 p.
2. Makushev Yu. P. Mihajlova L. Yu. (2008). Raschetnoe opredelenie racionalnoj komponovki privoda nasosa 6TN9×10T. Aktualnye problemy razvitiya i ekspluatacii porshnevyh dvigatelej v transportnom komplekse Aziatsko-Tihookeanskogo regiona. Habarovsk, 229–238.
3. Troickij A. V. (2010). Modelirovanie raboty toplivnogo nasosa vysokogo davleniya sudovogo dizelya s uchetom silovogo vzaimodejstviya ego elementov. Vestnik Astrahanskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta. Morskaya tehnika i tehnologiya. Astrahan, 02, 129–133.
4. Zhuravlov Yu. I, Bogach Yu. M. (2017). Doslidzhennya vplivu energetichnih vitrat pri znoshuvanni v procesi ekspluataciyi spoluchen «val–pidshipnik kovzannya». Sudovye energeticheskie ustanovki: nauchno-tehnicheskij sbornik. Odesa : ONMA, 37, 62–73.
5. Reshetov L. N. (1991). Samoustanavlivayushiesya mehanizmy. Moscow : Mashinostroenie.
6. Pogrebnyak R. P. (2015). Structural analysis and rational design parallelogram arm gripping device. Teoriya i praktika metallurgii, 1-2, 123–125.
7. Pogrebnyak R. P. (2017). Strukturnij analiz ta kinematichnij sintez sparenogo strizhnovogo kulisnogo mehanizmu zahvata robota. Pidjomno-transportna tehnika. Odesa : Interprint, 57–66.
8. Atarer F., Korkmaz K., Kiper G. (2017). Design alternatives of network of Altmann linkages. International Journal of Computational Methods and Experimental Measurements, 5(4), 495–503.
9. Sydorenko I., Kravtsov E., Prokopovych I., Korolkova M., Dmitrieva S. (2019). Reducing the reliability of equipment as a result of the reduction of the culture of production. Praci Odeskogo politehnichnogo universitetu, Odesa : ONPU, 3 (59), 5–13.
10. Samojlenko L. K., Procenko V. O. (2010). Pro strukturu mehanizmu kolodkovogo galma i pidvishennya jogo nadijnosti. Naukovij visnik Hersonskogo derzhavnogo morskogo institutu. Kherson : HDMI, 2 (3), 211–216.
11. Procenko V. O., Samojlenko L. K., Babij M. V. (2016). Analiz vidmov ta napryamki udoskonalennya vidcentrovih muft separatoriv sudnovih energetichnih ustanovok. Pidjomno- transportna tehnika. Odesa : Interprint, 3, 59–71.
12. Frolov K. V. (2017). Teoriya mehanizmov i mehanika mashin. Moscow : Izd-vo MGTU im. N. E. Baumana.
13. Mashnev M. M., Kraskovskij E. Ya., Lebedev P. A. (1980). Teoriya mehanizmov i mashin i detali mashin. Leningrad : Mashinostroenie.
14. Starovojtov E.I. (2008) Soprotivlenie materialov. Moscow : Fizmatlit.
15. Pavlishe V. T., Harchenko Ye. V., Barvinskij A. F., Garshnyev Yu. G. (2004). Prikladna mehanika. Lviv : Intelekt-Zahid, 2004.
Опубліковано
2020-10-05