КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТЕМОЮ «ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСТНОГО ПІДХОДУ В СИСТЕМІ СТУПЕНЕВОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ МОРСЬКОЇ ГАЛУЗІ» У ХЕРСОНСЬКІЙ ДЕРЖАВНІЙ МОРСЬКІЙ АКАДЕМІЇ НА 2014–2018 Р

  • Л. Б. Кулікова Херсонська державна морська академія
Ключові слова: компетентнісний підхід, науково-методичний експеримент, морська професійна освіта, зміст, інноваційні методи, навчальні модулі, робочі, навчальні плани та програми.

Анотація

У даній статті піднімається проблема створення конкурентоспроможної системи професійної освіти та підвищенні якості підготовки фахівців морської галузі в Україні. Описується підготовча робота до проведення науково-методичного експерименту, зроблена науково-педагогічним колективом академії. Сформульовано концептуальні засади та підходи до організації та проведення дослідно-експериментальної роботи в навчальному процесі. Визначено такі важливі поняття: як предмет, об’єкт, мета, концепція, гіпотеза та завдання експериментально-дослідної роботи. Виділено основні положення, які складають теоретичні та методичні основи навчання та реалізації нової методичної системи професійної підготовки курсантів у даному експерименті. Описується трирівневий підхід контролю набутих курсантами знань і професійних навичок.

Посилання

Абакумова Н. Н., Малкова И. Ю. Компетентностный подход в образовании: организация и діагностика / Н. Н. Абакумова, И. Ю. Малкова – Томск : Томский государственный университет, 2007. – 368 с.

Байденко В. И., Джерри ван Зантворт. Модернизация профессионального образования: современный этап. Европейский фонд образования / В. И.Байденко, Джерри Ван Затворт. – М., 2003. – 159 с.

Байхонова С. З. Управление качеством образования на основе компетентностного подхода // Менеджмент в образовании. – 2010. – №4. – С. 260-265.

Баранников А. В. Содержание профессионального образования. Компетентностный подход / А. В. Баранников. – М., 2002.

Бех И. Теоретико-прикладной смысл компетентностного подхода в педагогике / И. Д. Бех // Педагогика и психология: вестник АПН Украины. – 2009. – № 2. – С. 27-33.

Болонский процесс: Результаты обучения и компетентностный подход (Книга – приложение 1) / Под науч. ред. д-ра пед. наук, профессора В. И. Байденко. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2009. – 536 с.

Болонский процесс: европейские и национальные структуры квалификаций (Книга – приложение 2) / Под науч. ред. д-ра пед. наук, профессора В. И. Байденко. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2009. – 220 с.

Болонский процесс: Концептуально-методологические проблемы качества высшего образования (Книга-приложение 3) / Под науч. ред. д-ра пед. наук, профессора В. И. Байденко. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2009. – 304 с.

Козлова Г. Компетентнісний підхід до навчання студентів і викладачів: [інтерактивне навчання: форми, методи; складові системи активного навчання; базовий компонент – інтерактивний модуль з дисципліни «Вступ до фаху»; тренінг-курс для викладачів «Сучасні освітні технології в освіті» та ін.] / Г. Козлова, Т. Кублікова // Вища школа. – 2011. − № 4. – С.83-93.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки // Вища школа. − 2013. – № 2. − С. 86-106.

Про вищу освіту : Закон України від 1 липня 2014 року №1556-УІІ, м. Київ // Освіта в Україні: довідковий бюлетень. − 2014. – № 9. − С. 29-106.

Про затвердження Національної рамки кваліфікацій: пост. КМ України від 23 листопада 2011 року № 1341 // Вища школа. − 2012. – № 3.− С. 103-125.

ПДНВ / Включает Манильские поправки 2010 года. / Международная конвенция о подготовке и дипломировании моряков и несении вахты / ИМО: Международная морская организация. – Лондон, 2013. – 414 с.

Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України: матеріали методологічного семінару. – К. : Педогогічна думка, 2009. – 360 с.

Сухарніков Ю. Суть поняття learning outcomes у вищій освіті України / Ю. Сухарніков // Вища школа. – 11/2012 . – № 11 . – С. 7-24.

Опубліковано
2015-08-26