ДОСЛІДЖЕННЯ НАПРУЖЕНО-ДЕФОРМОВАНОГО СТАНУ ТОНКОСТІННИХ РАМОВИХ ПІДШИПНИКІВ СУДНОВИХ МАЛООБЕРТОВИХ ДИЗЕЛІВ
Анотація
Деформації корпуса судна впливають на зміну геометричної осі колінчастих валів малообертових суднових двигунів внутрішнього згоряння. Складність конструкції та умов навантаження підшипникових вузлів вимагає застосування сучасних програмних комплексів, що здійснюють чисельні розрахунки напружено-деформованого стану їх елементів.
Розроблено твердотільну модель підшипникового вузла та схему його навантаження. Проведено дослідження впливу зміни геометричної вісі рамової шийки колінчастого валу малообертового суднового двигуна 8S80MC-C на напружено-деформований стан тонкостінних підшипників. Проведено числові розрахунки напружено-деформованого стану елементів підшипникового вузла, що демонструють збільшення максимальних напружень в матеріалі тонкостінного підшипника в 2,5 рази при величині максимально допустимого перекосу шийки колінчастого валу. Визначено необхідність впровадження оптимізації геометричної форми робочої поверхні підшипника.
Посилання
Elasto-Hydro-Dynamic Evaluation of Main Bearing Performance / MAN B&W Diesel A/S.
MAN B&W S80MC-C8-TII / [Project Guide Camshaft Controlled Two-stroke Engines] – 1-st Edition, April 2010.
Алямовский А. А. SolidWorks 2007/2008. Компьютерное моделирование в инженерной практике / [А. А. Алямовский, А. А. Собачкин, Е. В. Одинцов и др.]. – СПб. : БХВ-Петербург, 2008 – 1040 с.
Білоусов Є. В. Обґрунтування доцільності безперервного моніторингу стану підшипників колінчатого валу суднового малообертового двигуна відповідно до концепції переходу на систему технічного обслуговування та ремонту за дійсним станом // Збірник наукових праць Академії військово-морських сил ім. П.С. Нахімова / Є. В. Білоусов, В. П. Савчук – Севастополь : АВМС ім. П.С. Нахімова, 2012. – Вип. 4 (12). – С. 152-158.