СТАТИСТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ХАРАКТЕРИСТИК СИСТЕМИ ВПОРСКУВАННЯ ПАЛИВА СУДНОВОГО СЕРЕДНЬООБЕРТОВОГО ДИЗЕЛЯ
Анотація
Гідродинамічні процеси в системі впорскування палива в дизельних двигунах викликає наукових інтерес дослідження, що зумовлено формуванням економічних параметрів роботи дизелів в цілому.
На кафедрі суднових енергетичних установок Національного університету “Одеська морська академія” виконано експериментальне дослідження процесу подачі палива дизельної паливної апаратури на несталих і часткових режимах. Експериментальне дослідження проводилося на безмоторному стенді, обладнаному програмно-апаратним комплексом “тензостанція” і програмно-апаратним електромеханічним комплексом управління становищем рейки паливного насоса високого тиску, що дало можливість отримати експериментальні значення гідродинамічних процесів в паливній апаратурі суднового середньообертового дизеля в динамічному режимі.
Об'єктом дослідження є гідродинамічні процеси в паливній системі високого тиску при роботі по швидкісній і навантажувальної характеристикам. Предметом дослідження є взаємозв'язок параметрів подачі палива з режимними і регулювальними факторами, а також аналіз статистичних параметрів отриманих регресійних моделей.
В роботі представлені результати моделювання характеристик системи подачі палива суднового середньообертового дизеля в формі статистичних залежностей основних показників впорскування від регулювальних і експлуатаційних параметрів, так як дана форма є оптимальною для складання аналітичних моделей з оформленням результатів у формі регресійних залежностей.
Сформовані регресивні моделі відображають взаємозв'язок параметрів процесу впорскування для швидкісної і навантажувальної характеристиці суднового середньообертового дизеля.
Проведене дослідження показало статистичну значущість представлених моделей (кута вприскування, тиску палива в штуцері паливного насоса, тиску в паливному каналі форсунки від частоти обертання розподільного валу) та їх придатність в оцінці швидкісний і навантажувальної характеристики суднового середньообертового дизеля.