СТАТИСТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ХАРАКТЕРИСТИК СИСТЕМИ ВПОРСКУВАННЯ ПАЛИВА СУДНОВОГО СЕРЕДНЬООБЕРТОВОГО ДИЗЕЛЯ

  • Е. М. Половинка
  • М. В. Слободянюк
Ключові слова: середньообертовий дизель, паливна апаратура, змінні режими, навантажувальна характеристика, швидкісна характеристика, динамічні випробування, статистичні моделі

Анотація

Гідродинамічні процеси в системі впорскування палива в дизельних двигунах викликає наукових інтерес дослідження, що зумовлено формуванням економічних параметрів роботи дизелів в цілому.

На кафедрі суднових енергетичних установок Національного університету Одеська морська академія виконано експериментальне дослідження процесу подачі палива дизельної паливної апаратури на несталих і часткових режимах. Експериментальне дослідження проводилося на безмоторному стенді, обладнаному програмно-апаратним комплексом тензостанція і програмно-апаратним електромеханічним комплексом управління становищем рейки паливного насоса високого тиску, що дало можливість отримати експериментальні значення гідродинамічних процесів в паливній апаратурі суднового середньообертового дизеля в динамічному режимі.

Об'єктом дослідження є гідродинамічні процеси в паливній системі високого тиску при роботі по швидкісній і навантажувальної характеристикам. Предметом дослідження є взаємозв'язок параметрів подачі палива з режимними і регулювальними факторами, а також аналіз статистичних параметрів отриманих регресійних моделей.

В роботі представлені результати моделювання характеристик системи подачі палива суднового середньообертового дизеля в формі статистичних залежностей основних показників впорскування від регулювальних і експлуатаційних параметрів, так як дана форма є оптимальною для складання аналітичних моделей з оформленням результатів у формі регресійних залежностей.

Сформовані регресивні моделі відображають взаємозв'язок параметрів процесу впорскування для швидкісної і навантажувальної характеристиці суднового середньообертового дизеля.

Проведене дослідження показало статистичну значущість представлених моделей (кута вприскування, тиску палива в штуцері паливного насоса, тиску в паливному каналі форсунки від частоти обертання розподільного валу) та їх придатність в оцінці швидкісний і навантажувальної характеристики суднового середньообертового дизеля.

Опубліковано
2021-01-21