РОЗШИРЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ECDIS ЩОДО ПОПЕРЕДНЬОЇ ПРОКЛАДКИ В АКВАТОРІЇ ПОРТУ
Анотація
Поширеність використання ECDIS на судах торгового флоту та перехід на безпаперову навігацію висуває підвищені вимоги до таких навігаційних інформаційних систем. Метою статті є розширення функціональних можливостей ECDIS. При плануванні маршруту штурман повинен вивчити насамперед лоції очікуваних районів плавання, які мають як паперові, так і електронні каталоги. Однак, наявність електронних каталогів не надає інших переваг ніж існування такої інформації не на паперових носіях, оскільки вона не структурована для подальшого використання. Це може бути пов’язано із великою кількістю даних, які потрібно проаналізувати для безпечного проходу акваторій різних портів. Тим не менш є основні параметри, які вивчає штурман для попередньої прокладки, тобто є можливість структурувати інформацію, а деякі додаткові дані оформити як текстові повідомлення при здійсненні перевірки маршруту. При існуванні такої системи організації даних можливо розширити функціонал ECDIS щодо автоматичного редагування маршруту. При цьому збільшується кількість інформації по плечах маршруту, зменшується час на визначення кінцевого результату. У статті надано таку концептуальну схему організації структур даних і алгоритми її використання для підвищення інформаційного рівня проробки маршруту. Оскільки робота алгоритмів залежить від наповненості відповідних баз даних, необхідною умовою для реалізації є відкритість структур даних векторних карт. Наступним кроком для збільшення якості проробки маршруту є розробка методів автоматичного аналізу тексту лоцій для наповнення баз даних та можливого розширення їх деталізації. Розроблені структури даних і алгоритми не виключають потреби вивчення лоцій при попередній прокладці, однак, дозволяють інформувати о обов’язкових діях в акваторії обраного порту у визначений час і у визначеному місці.