БОРТОВІ КОЛИВАННЯ ПОШКОДЖЕННОГО СУДНА В УМОВАХ ДІНАМІЧНОГО ВІТРОВОГО ВПЛИВУ БЛИЗЬКОГО ДО БІЛОГО ШУМУ
Анотація
Стаття присв’ячена особливостям бортової хитавиці пошкодженого судна в умовах стійкого поривчастого вітру. Застосовується метод постійної водотоннажності. Затоплення передбачається на міделі, а затоплений відсік вважається прямокутним паралелепіпедом. Не беруться до уваги нелінійні ефекти, що пов’язані із бортовими коливаннями. Це дає можливість роздільно розглядати нахили корабля, що обумовлені постійною та пульсуючою складовими швидкості вітру. Береться до уваги перший тон коливань води в затопленому відсіку. Рідина в затопленому відсіку передбачається ідеальною, а течія цієї рідини – потенційною. Спектральна щільність пульсуючої складової швидкості вітру визначається шляхом застосування перетворення Фур’є до емпіричної кореляційної функції. Збурення, пов’язане з дією на судно пульсуючої складової швидкості вітру, вважається близьким до білого шуму у вузькому сенсі. У результаті отримана наближена залежність для розрахунку дисперсії бортових коливань корабля під дією стійкого поривчастого вітру.
Посилання
2. Nekrasov V. A. Veroiatnostnыe zadachy morekhodnosty sudov [The probabilistic problems of seagoing vessels], Leningrad, Sudostroyeniye Publ., 1978. – p. 304 .
3. Sevastianov N. B. O vozmozhnosty kontrolia za ostoichyvostiu sudna na more po peryodu bortovoi kachky [About the possibility of control over the ship stability at the sea on a rolling period] Teoretycheskye y praktycheskye voprosi ostoichyvosty y nepotopliaemosty morskykh sudov: Nauchno-tekhnycheskyi sbornyk Rehystra SSSR. – Scientific and Technical Collection USSR Register Leningra,. Morskoi transport publ., 1963. – pp. 83-104
4. Solomentsev O. Y. Raschot dyspersyy dynamycheskoho vetrovoho krena sudna po ampyrycheskoi korreliatsyonnoi funktsyy pulsatsyonnoi sostavliaiushchei skorosty vetra [The calculation of the dispersion of the dynamic wind of the vessel heelin] Zbirnyk naukovykh prats NUK. – Collection of scientific papers of NUOS, Mykolaiv: NUK publ., 2011. – issue 5. – pp. 3-12.
5. Volosenko E. E.,. Kondrykov D. V,. Ozymova O. V Ostoichyvost sudna po kryteryiu pohodы s uchotom deistvyia vetra s porivamy [The stability of the vessel on the weather criterion in view of effect of wind with gusts], Perspektyvnыe typi sudov. Morekhodnie i ledovie kachestva: Sbornyk nauchnыkh trudov TSNYY morskoho flota. Proceedings of the Central Research Institute of the marine fleet. – Leningrad : Transport publ., 1985. – pp. 90-97.
6. Prykhodko S. B. Yssledovanye neoprokydыvanyia sudov pod deistvyem vetra y volnenyia [Tekst] Trudy NKY. – Proceedings NSI Nykolaev: NKY publ., 1981. issue. 176. – pp. 74-82.
7. Solomentsev O. Y., Snopyk E. O Vlyianye formy shpanhoutov na amplytudy nelyneinoi po dempfyrovanyiu bortovoi kachky [Influence of the form of frames on the amplitude of the nonlinear damping roll] Materialy Vseukrainskoi naukovo-tekhnichnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Suchasni tekhnolohii proektuvannia, pobudovy, ekspluatatsii i remontu suden, morskykh tekhnichnykh zasobiv i inzhenernykh sporud».-Mykolaiv : NUK, 2012. – p. 67-71.
8. Harkaviy V. V., Yakovlev V. Y. Standartnaia forma uravnenyia bortovoi kachky sudna s zhydkym hruzom [The standard form of the equations of roll with liquid cargo] Trudy KTYRPiKh – Proceedings KTIRPiH. Kalynynhrad : KTYRPiKh, 1980 – issue. 90. – pp. 3-10.
9. Andrewartha T. Seakeeping Behaviour of the Damaged Warship [Text] / T. Andrewartha, G. Thomas, S. Cannon // Defense Science and Technology Organisation. – Maritime Platform Division. – Melbourne, 2008. – 12 p.
10. Luhovskyi V. V. Dynamyka moria [The dynamics of the sea], Leningrad, Sudostroyeniye Publ., 1976, p. 200.
11. Аbramovskyi V.A. Vlyianye strukturi polia skorostei vetra nad volnenyem na dynamyku morskykh obektov [The influence of the structure of the field of wind velocities over the seaway on the dynamics of marine facilities], Leningrad, Sudostroyeniye Publ., 2009, issue 6. – pp. 41-46.