СРАВНИТЕЛЬНАЯ ОЦЕНКА СПОСОБОВ ПОВЫШЕНИЯ ЭКОЛОГО- ЭНЕРГЕТИЧЕСКОЙ ЭФФЕКТИВНОСТИ СУДОВ
Анотація
У статті виконано оцінку різних способів покращення еколого-енергетичної ефективності транспортних суден. Головною метою дослідження було порівняння перспективних методів зниження викидів діоксиду вуглецю, які можна впровадити на стадії концептуального проектування, за рахунок впливу на характеристики суднових енергетичних установок. З огляду на велику кількість факторів, що визначають параметри судна, для кількісної оцінки енергетичної ефективності необхідно використовувати багатоваріантний техніко-економічний аналіз з розробкою сценаріїв, що включають ймовірні рейсові лінії й можливість використання різних видів палив. У статті наведено розрахункові залежності викидів діоксиду вуглецю від дедвейту для танкерів, балкерів і контейнеровозів, побудованих після 2007 р., з накладенням обмежувальних кривих IMO для різних етапів впровадження індексу енергетичної ефективності. В якості основних сценаріїв зниження емісії парникових газів для даних груп транспортних суден розглядалося включення валогенераторів до складу пропульсивних установок поряд із заміною нафтових палив в головних і допоміжних двигунах на зріджений природний газ і метанол. Аналіз отриманих розрахункових результатів дав можливість оцінити ефективність даних методів, що використовуються як окремо, так і в комплексі, для зменшення викидів діоксиду вуглецю.
Посилання
2. Third IMO GHG Study 2014. Executive Summary and Final Report. (2015). London : IMO. http://www.imo.org. Retrieved from http://www.imo.org/en/OurWork/Environment/ PollutionPrevention/AirPollution/Documents/Third%20Greenhouse%20Gas%20Study/GHG3% 20Executive%20Summary%20and%20Report.pdf.
3. Marine NOx Regulation, Taxes and Incentive Schemes. (2015). London : International Association for Catalytic Control of Ship Emissions to Air (IACCSEA). http://www.iaccsea.com. Retrieved from http://www.iaccsea.com/fileadmin/user_upload/pdf/local_marine_nox_regulation_taxes_and_inc entive_schemes.pdf.
4. Study on Tests and Trials of the Energy Efficiency Design Index as Developed by the IMO. (2011). Raisio (Finland) : Deltamarin LTD. http://www.emsa.europa.eu/ Retrieved from http://www.emsa.europa.eu/main/air-pollution/download/1517/1310/23.html.
5. Sail gets a second wind. (2016). The Naval Architect, June, 22-28.
6. MAN takes fuel flexibility to another level. (2013). The Naval Architect, March, 26-30.
7. IMO set to decide on ro-ro EEDI fix. (2013). The Naval Architect, May, 38-42.
8. Guidelines on the Method of Calculation of the Attained Energy Efficiency Design Index (EEDI) for New Ships. (2014). IMO, MEPC.245(66), Annex 5. http://www.imo.org.
Retrieved from http://www.imo.org/en/OurWork/Environment/PollutionPrevention/AirPollution/Documents/245 (66).pdf.
9. Gorbov V. M., Mitienkova V. S. (2012) Otsenka vybrosov dyoksyda uhleroda sudovymy dyzelnymy ustanovkamy. Dvyhately vnutrenneho shoranyia, 2, 92-95.
10. Implementing Energy Efficiency Design Index. (2015). Mumbai : Indian Register of Shipping. http://www.irclass.org. Retrieved from http://www.irclass.org/files/marine_publications/EEDI_2015.pdf.
11. Lingwood J., Knaggs T. (Ed.). (2008). Significant Ships of 2008. London: RINA.
12. Savvides N., Fisk S. (Ed.). (2009). Significant Ships of 2009. London: RINA.
13. ME-LGI Applications. http://marine.man.eu. Retrieved from http://marine.man.eu/two-stroke/2-stroke-engines/me-lgi-engines.