УДОСКОНАЛЕННЯ КОНСТРУКТИВНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ ВУЗЛІВ З’ЄДНАННЯ ЗАЛІЗОБЕТОННОГО ПОНТОНА З ПОПЕРЕЧНОЮ ДІАФРАГМОЮ ТА МЕТАЛЕВОЮ БАШТОЮ ПЛАВУЧОГО КОМПОЗИТНОГО ДОКУ
10.33815/2313-4763.2020.1.22.142-152
Анотація
Виконано аналіз відомих технічних рішень у докобудуванні, які направлені на раціоналізацію виробничих ресурсів при побудові конструкцій композитних доків. Установлено, що у наявних рішеннях не зазначені рекомендації зменшення металоємності залізобетонного понтону композитних плавучих доків. У результаті проведеного дослідження удосконалено конструкції плавучих композитних доків завдяки зменшенню кількості набору у залізобетонному понтоні. Обґрунтовано раціональність побудови конструкції понтона без установлення шпангоутів, флорів та бімсів під баштами й описано технологічні рекомендації встановлення поперечних перегородок між внутрішніми бортами через 4 шпації, тобто через 3 метри на відміну від класичної конструкції, в якій відстань між перегородками 1,5 метри. Проведено аналіз особливостей конструювання вузлів з’єднання залізобетонного понтона з поперечною діафрагмою та металевою баштою плавучого композитного доку, описано складнощі, які виникають. Розроблено конструкцію та технологічні рекомендації побудови вузлів з’єднання залізобетонного понтона з поперечною діафрагмою та металевою баштою. Описано послідовність конструювання конструкції плавучого доку та технологічні операції для забезпечення міцності, водонепроникності і морозостійкості бетону при міжсекційних з’єднаннях. Розроблені рішення для збільшення місцевого зчеплення бетону із хрестоподібними деталями і запобігання його відшаровуванню. Наведено традиційну схему конструкції композитного доку та конструктивного вузла з’єднання металевої башти із залізобетонним понтоном. Удосконалено схему композитного доку, схеми конструкції вузлів з’єднання залізобетонного понтона з поперечною діафрагмою та металевою баштою, які призначені для побудови плавучих композитних доків зі зменшеною металоємністю у понтоні.
Посилання
4. Slutskiy, N. G. (2004). Sostoyanie i perspektivyi stroitelstva kompozitnyih plavuchih sooruzheniy [Status and prospects of the construction of composite floating structures]. Materials of the international scientific and technical conference «Safety of navigation and its provision in the design and construction of ships». Materialyi mezhdunarodnoy nauchno-tehnicheskoy konferentsii «Bezopasnost moreplavaniya i ee obespechenie pri proektirovanii i postroyke sudov». (pp. 85–87). Nikolaev : NUOS [in Russian].
5. Rashkovskyi, A. S. (2004). Innovatsionnyie tehnologii v dokostroenii [Innovative technologies in dockbuilding]. Visny`k NUK, № 1. Retrivied from http://evn.nuos.edu.ua/article/view/24572/22079
6. Kyrychenko, K. V., Yahlytskyi, Yu. K., Schedrolosiev, O. V. (2018). Osobly`vosti parametry`chnogo proektuvannya konstrukcij kompozy`tnogo plavuchogo doku [Features of parametric design of composite floating dock structures]. Naukovyi visnyk Khersonskoi derzhavnoi morskoi akademii, 2 (19), 154–164.
7. Wang, C.M. (2007). Utsunomiya, T. Pontoon-type very large floating structures. Structural Engineer, 85 (16), 15–17.
10. Firat, Y., Easley, R., Zinserling, M. (2016). Design and Construction of Two Concrete Pontoons to Serve as Berths at the Port of Juneau Cruise Ship Terminal Ports 2016: Port Planning and Development. Papers from Sessions of the 14th Triennial International Conference, 193–203.
11. Zhang, X.X., Du, B.S., Wu, Z.L. (2014). Safety protective effect of a novel FRP floating pontoon for piers against ship-collision. Bridge Maintenance, Safety, Management and Life Extension – Proceedings of the 7th International Conference of Bridge Maintenance, Safety and Management, IABMAS, 2070–2078. https://doi.org/10.1201/b17063-319.
12. Xujun, Chen, Yuji, Miao, Xuefeng, Tang and Junyi, Liu. (2016). Numerical and experimental analysis of a moored pontoon under regular wave in water of finite depth. Ships and Offshore Structures, 12, 3, 412–423.
13. Rashkovskyi, A. S., Slutskiy, N. G., Konnov, V. N., Shchedrolosiev, A. V., & Uzlov, O. N. (2015). Proektirovanie, tekhnologiya i organizaciya stroiteljstva kompozitnihkh plavuchikh dokov : monografiya. Nikolaev, 22–38. [in Russian].
14. Shchedrolosiev, O. V., Konnov V. M., Uzlov, O. M., Kyrychenko, K. V. (2020). Udoskonalennya konstrukty`vnogo vuzla z’yednannya metalevoyi bashty` iz zalizobetonny`m pontonom [Improvement of the structural unit of connection of the metal tower with the reinforced concrete pontoon]. Proceedings of the All-Ukrainian scientific and technical conference with international participation «Modern technologies for the design, construction, operation and repair of ships, marine equipment and engineering structures»: Materialy` Vseukrayins`koyi naukovo-texnichnoyi konferenciyi z mizhnarodnoyu uchastyu «Suchasni texnologiyi proektuvannya, pobudovy`, ekspluataciyi i remontu suden, mors`ky`x texnichny`x zasobiv i inzhenerny`x sporud». (pp. 135-139). My`kolayiv: NUOS.
15. Shchedrolosiev, O. V., Kyrychenko, K. V. (2020). Do py`tannya pobudovy` plavuchy`x kompozy`tny`x dokiv zi zmenshenoyu kil`kistyu naboru u pontoni. [On the question of building floating composite docks with a reduced number of sets in the pontoon]. Proceedings of the XII International Scientific and Practical Conference «Modern Information and Innovative Technologies in Transport MINTT-2020» : Materialy` XII Mizhnarodnoyi naukovo-prakty`chnoyi konferenciyi «Suchasni informacijni ta innovacijni texnologiyi na transporti MINTT-2020». (pp. 281-283). Kherson: KSMA.