МОДЕЛЬ ТЯГИ МАГНІТОЛЕВІТУЮЧОГО ПОЇЗДА
Анотація
Тяга магнітолевітуючого поїзда (Т МЛП) виникає в процесі електромеханічного перетворення енергії його двигуном. Ціль цього дослідження – побудова моделі такого перетворення. Математичне моделювання – універсальний інструмент аналізу і синтезу процесів. Це, тим більше, робить актуальною важливість вибору конкретної методики дослідження. Її вибору і обґрунтуванню в роботі приділена особлива увага. Кожна з існуючих версій математичної моделі процесу Т МЛП має як переваги, так і недоліки. Одним з основних результатів дослідження повинна бути побудова моделі зазначеного процесу, яка б зберігала переваги згаданих версій, але була б вільною від їхніх недоліків. Обґрунтовано доцільність використання для такої побудови комбінованої парадигми, що асимілює переваги теорій електричних ланцюгів і магнітного поля. Наукова новизна дослідження складається в пріоритетності створення зазначеної парадигми, а також шуканої версії моделі Т МЛП. Практична значимість роботи, насамперед, – у виникненні можливості при використанні її результатів істотного підвищення ефективності вивчення динаміки МЛП, яка не веде до підвищення його ресурсоємності.
Посилання
Azukizava T. Optimum linear synchronous motor design for high speed ground transportation // IEEE Trans. On Power Apparatus and Systems. – 1983. – V. Pas-102, № 10. – P. 3306–3314.
Fujiwara S. Superconducting maglev and its electromagnetic characteristics // SAE Technical Paper Series. – 1995. – SAE 95-1922. – P. 1–6.
Вольдек А. И. Электрические машины / А. И. Вольдек – Л. : Энергия, 1984. – 832 с.
Lakhavani S. T., Davson G. E. Study of a liner synchronous motor for high speed transport applications // 34th Vehicular Technol. Conf. – Pittsburg, 1984. – P. 220–225.
Matsuoka K. Multi-phase current-fed inverter-driven linear motor and its application to the guided ground transportation system // The Proc. IPEC. – Tokyo, 1990. – V. 1. – P. 604–611.
Поляков В. А. Динамика тяговой электромагнитной подсистемы магнитолевитирующего поезда / В. А. Поляков, Н. М. Хачапуридзе // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Математичне моделювання. Інформаційні технології. Автоматизовані системи управління» – Х., 2012. – № 1015, Вип. 19. – С. 268–273.
Поляков В. А. Динамика тяговой подсистемы магнитолевитирующего поезда (полевая парадигма исследования) / В. А. Поляков, Н. М. Хачапуридзе // Науковий вісник Херсонської державної морської академії. – 2013. – № 1 (8). – С. 258–266.
Wang, Xudong, Yuan, Shiying, Wang, Zhaoan Three Dimensional Electromagnetic Field Equations and General Problems with Definitive Solution in Linear Motor Anisotropic Media // Transacti. of China Electrotechn. Soc. – 2006. – Vol. 21, No.6. – pp. 59–64.
Электрические машины (специальный курс) / Г. А. Сипайлов, Е. В. Кононенко, К. А. Хорьков – М. : Высш. шк., 1987. – 287 с.
Высокоскоростной магнитный транспорт с электродинамической левитацией / В. А. Дзензерский, В. И. Омельяненко, С. В. Васильев, В. И. Матин, С. А. Сергеев – К. : Наук. думка, 2001. – 479 с.
Бирюков В. А. Магнитное поле прямоугольной катушки с током / В. А. Бирюков, В. А. Данилов // Журнал технической физики. – 1961. – Т. XXXI, № 4. – С. 428–435.
Бессонов Л. А. Теоретические основы электротехники: Электрические цепи / Л. А. Бессонов – М. : Высш. шк., 1996. – 578 с.
Львович А. Ю. Электромеханические системы / А. Ю. Львович – Л. : Изд-во ЛГУ, 1989. – 296 с.
Копылов И. П. Математическое моделирование электрических машин / И. П. Копылов. – М. : Высш. шк., 2001. – 327 с.
Крон Г. Применение тензорного анализа в электротехнике / Г. Крон – М., Л. : Госэнергоиздат, 1955. – 275 с.
Рашевский П. К. Риманова геометрия и тензорный анализ / П. К. Рашевский – М. : Наука, 1967. – 644 с.