ШЛЯХИ ЗМЕНШЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ВИТРАТ ПРИ ЗДІЙСНЕННІ КОНТЕЙНЕРНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
Анотація
В статті розглянуто питання оптимізації процесу складання вантажного плану судна – контейнеровозу. Проаналізовано існуючи дослідження в зазначеній предметній галузі та показано, що ключовою умовою зменшення економічних витрат при здійсненні контейнерних перевезень є раціональне формування вантажного плану судна. Визначено що процес складання вантажного плану контейнеровозу являє собою складну багатокритеріальну оптимізаційну задачу, розв’язання якої забезпечує підвищення економічних показників виконання рейсу. Показано, що при складанні оптимального вантажного плану судна необхідно враховувати низку обмежень, пов’язаних з послідовністю заходу судна в кожен з портів, кількістю вивантажених/завантажених в портах контейнерів, послідовності заходу в порти,строками доставки вантажів, дотриманням вимог збереження остійності судна. Запропоновано математичну модель формування вантажного плану контейнеровозу, що враховує особливості конструкції конкретного судна, обмеження пов’язані з послідовністю завантаження контейнерів, та дотриманням вимог остійності судна. Застосування пропонованої математичної моделі складання вантажного плану контейнеровозу дозволить знизити витрати часу на процеси завантаження/вивантаження в портах, і як наслідок, зменшенню економічних витрат на здійснення рейсів судна.
Посилання
2. Федоров А. И. Оптимізація ватажного плану контейнеровозу /А. И. Федоров // Матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні інформаційні та інноваційні технології на транспорті (MINTT–2017)» (23-25 травня 2017). – Херсон : Видавництво ХДМА, 2017. – С. 13–14.
3. Федоров А. И. Зменшення шіфтінгу контейнерів при складанні вантажного плану судна / А. И. Федоров // Матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції «Безпека життєдіяльності на транспорті і виробництві – освіта, наука, практика (БЖД-2017)». – Херсон : Видавництво ХДМА, 2017. – С. 183–184.
4. Ambrosino, D., Anghinolfi, D., Paolucci, M. and Sciomachen, A. (2010). ‘An experimental comparison of different heuristics for the master bay plan problem’, Lecture Notes in Computer Science, Vol. 6049, 314–325.
5. Avriel, M., Penn, M. and Shpirer, N. (2000). ‘Containership stowage problem: complexity and connection to the coloring of circle graphs’, Discrete Applied Mathematics, Vol. 103, Nos. 1–3, 271–279.
6. Fan, L., Low, M.Y.H., Ying, H.S., Jing, H.W., Min, Z. and Aye, W.C. (2010). ‘Stowage planning of large containership with tradeoff between crane workload balance and ship stability’, Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computers Scientists, Vol. III, 1–7.
7. Imai, A., Sasaki, K., Nishimura, E. and Papadimitriou, S. (2006). ‘Multi-objetive simultaneous stowage and loading planning or a container ship with container rehandle in yard stacks’, European Journal of Operational Research, Vol. 171, No. 3, 373–389.
8. Sciomachen, A. and Tanfani, E. (2007). ‘A 3D-BPP approach for optimizing stowage plans and terminal productivity’, European Journal of Operational Research, Vol. 183, No. 3, pp.1433–1446.
9. Vacca, I., Bierlaire, M. and Salani, M. (2007). ‘Optimization at container terminals: status, trends and perspectives’, 7th Swiss Transportation Research Conference, 1–21.
10. Wilson, I. and Roach, P.A. (1999). ‘Principles of combinatorial optimization applied to container-ship stowage planning’, Journal of Heuristics, Vol. 5, No. 4, 403–418.
11. Wilson, I. and Roach, P.A. (2000). ‘Container stowage planning: a methodology for generating computerised solutions’, Journal of the Operational Research Society, Vol. 51, No. 11, 1248–1255.