АЛГОРИТМ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ З ЕКСПЛУАТАЦІЇ СУДНОВИХ ЕНЕРГЕТИЧНИХ УСТАНОВОК

  • В. О. Проценко Херсонська державна морська академія https://orcid.org/0000-0002-3468-4952
  • В. О. Настасенко Херсонська державна морська академія
Ключові слова: компетентнісний підхід, спеціаліст, експлуатація суднових енергетичних установок.

Анотація

У статті розглянуто особливості впровадження компетентнісного підходу при підготовці фахівців з експлуатації суднових енергетичних установок. Проаналізовані сучасні вимоги Міжнародних організацій до рівня компетентності цих фахівців. Встановлені та проаналізовані проблеми підготовки вказаних фахівців у вітчизняних навчальних закладах. На основі виконаних досліджень намічені шляхи розв’язання виявлених проблем та сформульовані основні вимоги до алгоритму реалізації компетентнісного підходу, що забезпечить досягнення рівня компетентності не нижче заявленого Кодексом ПДНВ. Розроблено блок-схему алгоритму, що відповідає встановленим вимогам та ілюструє новий алгоритм.

Посилання

Кодекс з підготовки і дипломування моряків та несення вахти (ПДНВ).

Черній Л. В. Компетентнісний підхід у фаховій підготовці майбутніх учителів іноземної мови в університетах США : автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. В. Черній. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2011. – 20 с.

П’янковська І. В. Компетентнісний підхід у фаховій підготовці майбутніх учителів іноземної мови у вищих навчальних закладах Німеччини : автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / І. В. П’янковська. – Черкаси, 2013. – 20 с. 4. Гурняк І. А. Компетентнісний підхід до формування поняття «хімічне явище» в учнів основної школи : автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.02 / І. А. Гурняк. – К. : НПУ ім. М. Драгоманова, 2010. – 20 с.

Гришина И. В. Профессиональная компетентность директора школы. Теория и практика формирования : дис. д-ра пед. наук: 13.00.08 / И. В. Гришина. – СПб., 2004. – 370 с.

Гура О. І. Теоретико-методологічні основи формування психолого-педагогічної компетентності викладача вищого навчального закладу в умовах магістратури : автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.04 / О. І. Гура. – К., 2008. – 36 с.

Петрук В. А. Теоретико-методичні засади формування базових професійних компетенцій у майбутніх фахівців технічних спеціальностей : автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.04 / В. А. Петрук. – К., 2008. – 36 с.

Горбатюк Р. М. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю : автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.04 / Р. М. Горбатюк. – Тернопіль, 2011. – 48 с.

Малик Г. Д. Педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутнього документознавця : автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Г. Д. Малик. – Київ, 2011 . – 20 с.

Галузевий стандарт вищої освіти України. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра. Галузь знань 0701 Транспорт і транспортна інфраструктура. Напрям підготовки 6.070104 Морський та річковий транспорт. – К. : МОНМС, 2012. – 24 с.

Опубліковано
2014-12-26